معرفی کامل هواپیمایی آتا

معرفی کامل هواپیمایی آتا

آتا واژه ای ترکی به معنی پدربزرگ و همچنین نام یکی از ایرلاین های فعال و نوپا ایرانی می باشد که با شعار با هم پرواز کنیم، کار خود را آغاز کرده است.

هواپیمایی آتا ده سالی است که افتتاح شده و به جمع ایرلاین های فعال کشور پیوسته است. این ایرلاین فعالیت خود را از آذربایجان شرقی آغاز کرده و مرکز فعالیت آن نیز همان شهر می باشد. در ادامه کاملاً با هواپیمایی آتا از ابتدا تا کنون، ناوگان هایی و کیفیت پروازهای این ایرلاین تازه تاسیس بیشتر آشنا خواهیم شد.


اولین های آسمان ایران

هر چیز آغاز و ابتدایی دارد. حضور هواپیما و فعالیت های هوایی در کشورمان نیز در حدود 100 قبل از تهران آغاز شد.

اولین هواپیما پرواز شده در آسمان ایران

در سال 1292 هجری شمسی، یک خلبان لهستانی با اصرار و بنا به دلایل و منفعت مالی تصمیم به پرواز در آسمان ایران گرفت. این خلبان لهستانی که کوزمینسکی نام داشت مصمم سر تصمیم خود ماند و موفق به وارد کردن قطعات هواپیمایی از کشور روسیه شد. قطعات این هواپیما از بندر انزلی وارد ایران شدند و سپس به تهران انتقال پیدا کردند و توسط خود خلبان برای یک اجرای نمایشی سرهم شد. در زمستان  سال 1292 بود که هواپیما آماده پرواز شد و با حضور شاه آن زمان، احمدشاه قاجار به پرواز در آمد و در میدان مشق تهران به زمین نشست. این اتفاق درست در تاریخ 14 دی ماه 1392 رخ داد.

پس از آن به دلیل علاقه ای که شاه ایران به آن پیدا کرد این هواپیما به حیاط کاخ برده شد و چندین با پرواز نمایشی انجام داد. بعد از این اتفاق اولین هواپیماهای که وارد کشور شدند؛ کشورهای انگلیسی بودند که برای جنگ جهانی اول به ایران آورده شده اند.

اولین خلبان ایرانی

کلنل محمد تقی خان پسیان اولین خلبان ایران می باشد؛ که با گذراندن دوره های خلبانی در خارج از کشور موفق به کسب عنوان اولین خلبان کشور شد. محمد تقی خان در سال 1270 در شهر تبریز در خانواده سرشناس  متولد شد. موقعیت و نام پدر محمد تقی خان به او اجازه داد تا در مدرسه نظامی تحصیل کند و یکی از سران نظامی کشور شود. این کلنل ایرانی با رفتن به کشور آلمان مدتی را در دوره های آموزشی تمامی تکنیک های هوانوردی را آموزش دید. این کلنل هیچگاه نتوانست هواپیمایی  را تنها به عنوان خلبان به پرواز در اورد چرا که در سال 1300 در سن 30 سالگی بر اثر بیماری فوت کرد. اما چون اولین ایرانی بود که خلبانی یاد گرفت به عنوان اولین خلبان این کشور شناخته می شود.

امنیت آتا ایر

شرکت هواپیمایی آتا جز ایمن ترین ایرلاین های داخلی می باشد که در طول 10 سال فعالیت خود تنها 12 حادثه داشته که هیچ صدمات جانی و تلفاتی نداشته است.

اولین فرودگاه راه اندازی شده کشور

در پی پیگیری های بسیار زیاد سفارت انگلیس البته می توان گفت برای منافعشان در طول جنگ جهانی اول، در نهایت دو سال پس از خرید اولین هواپیما ایران از کشور آلمان، در آذر ماه سال 1303 در جنوب تهران زمینی برای فرود و برخاست هواپیما اختصاص داده شد.

اما به طور رسمی اولین فرودگاه ایران و خاورمیانه در پی بیرون زدن نفت در مسجد سلیمان، در نزدیکی این چاه نفتی احداث شد. این فرودگاه که هم اکنون نیز با نام فرودگاه شهید آسیایی شناخته می شود، در طول مدت فعالیت خود بار ها مورد بازسازی قرار کرفت.

 

 

آغاز فعالیت هواپیمایی آتا ایر

آتا ایر که شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران می باشد. درست در تاریخ بیست و هفت آذر در سال 1387 با تصویب از طرف هیئت دولت این ایرلاین به طور رسمی شروع به فعالیت کرد و اولین پرواز خود را در یک سال بعد در تاریخ دهم دی ماه 1388 از فرودگاه بین المللی تبریز به تهران انجام داد و کاملا وارد خطوط هوایی ایران شد. آتا ایر نیز همانند سایر ایرلاین ها فعالیت خود را با چند هواپیما و در چند خطوط داخلی محدود آغاز کرد.

در سال های اول این ایرلاین تنها 4 فروند هواپیمای مک دانل داگلاس با ظرفیت حدود 160 مسافر را در اختیار داشت، اما هم اکنون با داشتن 17 فروند هواپیما بوئینگ و ایرباس در خطوط هوایی خود یکی از مناسب ترین ایرلاین ایرانی  شناخته می شود.

همان طور که در  بالا گفته شد آتا ایر شانزدهمین ایرلاین ایرانی می باشد که در سال 88 در شهر تبریز شروع به فعالیت کرد. درست از آن زمان تا کنون این شرکت مسیر پیشرفت را در پیش گرفت و به موفقیت و جایگاه ویژه ای در کشور دست پیدا کرد. این شرکت از ابتدا با برنامه ای منظم و دقیق مسیر کاری خود را پیش برد به طوری که 4 سال پس از آغاز فعالیت در سال 1391 پنجمین شرکت هواپیمایی ایرلاین معرفی شد. و در سال بعد نیز با افزایش چشمگیر مسافرانش به رتبه چهارم کشوری رسید.

آتا ایر در حال حاضر در تلاش است که به جایگاه سوم کشوری برسد، اما سه ایرلاین اول ایران ایر، ماهان ایر و آسمان حریق های قدری برای آتا بوده و کار را کمی سخت کرده اند.

 

کلاس های پروازی آتا

هیچ کدام از هواپیماهای این مجموعه حتی در پرواز های خارجی دارای کلاس پروازی فرست کلاس نمی باشد. و همگی در کلاس پروازی اکونومی  ارائه خدمات می کنند. در مورد بیزینس کلاس نیز تنها برخی از ایرباس های 320 این شرکت دارای بیزینس به همراه اکونومی می باشد. در پرواز های اکونومی آتا صندلی ها راحت بوده و از مهمان پذیرایی کاملی انجام می شود.

مقاصد پروازی آتا ایر

این ایرلاین در ابتدا تنها در مسیر تهران تبریز در حال فعالیت بود، و بعد ها با بیشتر کردن تعداد هواپیما های خود مقاصد داخلی دیگری را نیز تحت پوشش قرار دارد. و در نهایت با پیشرفت و کسب تجربه کافی چند مقصد خارجی را نیز در خطوط هوایی خود جای داد.

مقاصد داخلی آتا

توجه اصلی و عمده فعالیت های این ایرلاین در خطوط هوایی داخلی می باشد؛ که در ادامه نام شهر ها و فرودگاه هایی که آتا در آن ها فرود و برخاست دارد آورده شده است. تهران فرودگاه بین المللی امام خمینی ره، فرودگاه بین المللی مهرآباد – تبریز فرودگاه بین المللی شهید مدنی – مشهد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد – اصفهان فرودگاه بین المللی شهید بهشتی – کیش فرودگاه بین المللی کیش – شیراز فرودگاه بین المللی شهید دستغیب – بندر عباس فرودگاه بین المللی بندر عباس – یزد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی – اردبیل فرودگاه اردبیل – ارومیه فرودگاه بین المللی شهید باکری – اهواز فرودگاه بین المللی اهواز و بندر ماهشر در فرودگاه ماهشهر.

مقاصد خارجی آتا

این ایرلاین با خرید هواپیماهای بهتر و پس از چند سال تجربه توانست پرواز هایی  به خارج از مرز را نیز در برنامه  پروازی خود جای دهد . در لیست پایین این مقاصد خارجی و فرودگاه هایی که آتا وارد آن ها می شود آورده شده است. کشور بحرین به فرودگاه بین المللی بحرین – کشور گرجستان به دو فرودگاه بین المللی تفلیس و باتومی -  ترکیه ( در ابتدا فرودگاه بین المللی آتاتورک اما در حال حاضر به فرودگاه تازه تاسیس استانبول پرواز دارد ) – کویت به فرودگاه بین المللی کویت – کشور همسایه عراق به دو فرودگاه بین المللی دو شهر بغداد و نجف و در پرواز های حجاج به عربستان سعودی در فرودگاه بین المللی فهد.

آتا در چه مسیر های پروازی فعالیت دارد؟

 مرکز اصلی فعالیت آتا فرودگاه بین المللی تبریز می باشد که به شهر های تهران، مشهد، کیش، اهواز، شیراز در داخل و به شهر های استانبول و باکو در کشور های خارجی پرواز دارد. اما اگر می خواهید برای سفر خود با آتا برنامه ریزی کنید در ادامه مسیر های پروازی این ایرلاین به طور کامل آورده شده است.

از فرودگاه های تهران به مقاصد داخلی تبریز، کیش، مشهد، شیراز، بندرعباس، اردبیل، ارومیه، اهواز و به مقاصد خارجی استانبول و باکو پرواز مستقیم دارد.

از فرودگاه تبریز نیز به مقاصد داخلی تهران، اهواز، مشهد، کیش، شیراز و به مقاصد خارجی استانبول و باکو پرواز مستقیم دارد.

از فرودگاه مشهد تنها به شهر های داخلی تهران، تبریز، کیش، شیراز، اهواز، ارومیه و ادربیل پرواز دارد.

از فرودگاه اردبیل و ارومیه تنها به دو شهر داخلی تهران و مشهد پرواز انجام می شود.

از فرودگاه شیراز و کیش نیز تنها به سه مقصد داخلی تهران، مشهد، تبریز  پرواز صورت می گیرد.

این فرودگاه از دو شهر خارجی نیز پرواز دارد، از شهر باکو به تهران و تبریز و از استانبول تنها به تبریز پرواز دارد.


در مسیر های پروازی بالا که آورده شده است شاید برخی از مقاصدی که گفته شده بود به چشم نخورد. خوب است بدانید که این مسیر های به طور منظم برنامه دارند و به مقاصد دیگر در صورت پر شدن و در زمان های شلوغی پرواز صورت می گیرد.

 

 

 

 

قوانین شرکت هواپیمایی آتا در مورد میزان بار!!

خوب است بدانید که هر ایرلاینی در مورد میزان بار مجاز و موارد دیگر پروازی خود دارای قوانین مخصوص به خود و البته تقریبا شبیه به یکدیگر باشند. هواپیمایی اتا نیز قوانین و میزان بار مجازی را برای مسافران خود تعیین کرده است.  خوب است که قبل از بستن چمدان از میزان بار مجاز ایرلاین پروازی خود اطلاع کسب کنید تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. در اینجا قوانی باری و وسایل مجاز آتا ایر را برایتان توضیح خواهیم داد.

کالاهای ممنوعه در کیف دستی و یا حتی در چمدان!

فشفشه و ترقه، سلاح گرم،  سرد و هر وسلیه برنده ای که صدمه وارد کند، باتری های الکتریکی بزرگ همچون باتری ماشین، جیوه و یا هر مواد اسیدی، مواد قابل اشتعال، انواع رنگ ها، مواد رادیواکتیو، گاز ها.

کالاهای خطرناک اما مجاز برای حمل!

هر دارویی به غیر از داروهای رادیواکتیو به مقدار حداکثر دو لیتر یا دو کیلو که برای بردن باید در بسته های نیم کلویی یا نیم لیتری بسته بندی کنید، کبریت یا فندک های کوچک، اسپری یا ادکلن، هر گونه لوازم آرایشی.

وسایل مجاز برای بردن به داخل کابین هواپیما!

کالسکه یا هر صندلی مخصوص کودک، چتر، کتاب، جزوه، مجله، روزنامه و ...، دوربین عکاسی و فیلم برداری و تمامی وسایل، عصا، کیف دستی کوچک ( البته وسایل داخل کیف نیز بسیار مهم است ) بهتر است قبل از سفر وسایل خود را چک کنید تا وسایل غیر مجاز به همراه نداشته باشید، تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. غذای کودک برای کودکان 6 ماه تا دو سال که البته در اندازه ای متوسط باید به همراه داشته باشید، پتو  یا رواندازی کوچک، لپ تاپ، تبلت و وسایل جانبی آن ها، پالتو، بارانی و کت.

 

قوانین مربوط به چمدان!

در سراسر جهان و تمامی ایرلاین ها برای میزان بار مجاز و رایگان همراه هر مسافر از دو قانون بسته ای و یا وزنی استفاده می کنند. اما اکثرا روش وزنی را مورد استفاده قرار می دهند که در آن هر مسافر نسبت به صندلی که انتخاب کرده میزان بار مجازی دارد. این میزان بار در توضیحات بلیط آورده شده و هر نفر موظف به رعایت آن می باشد، در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه و در صورت اضافه بودن بسیار زیاد با مجبور به نبردن برخی وسایل می شود. با همین دلیل همیشه قبل از سفر میزان بار مجاز پرواز خود را چک کنید.

برخی نکات در مورد تحویل چمدان

اگر به صورت گروهی و یا خانوادگی بلیط را خریداری و در حال سفر می باشید. میزان مجموع بار شما در بلیط سرپرست گروه نوشته می شود. که در بلیط این فرد تعداد همرهان نوشته می شود. تعداد مسافران همراه در کنار کلمه PLD  در بلیط سرپرست نوشته می شود. یعنی اگر شما 5 نفر باشید در بلیط این فرد و سایر افراد این کد را مشاهده خواهید کردPLD/5  .

قبل از تحویل بسته یا چمدان خود از سالم بودن، و نداشتن هرگونه ایراد و پارگی مطمئن شوید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل قبل از تحویل یا آن را حل کنید یا از مسئولین قسمت بار درخواست کنید تا آن را دوباره برای شما بسته بندی کنند.

 

ناوگان هوایی آتا ایر

این شرکت هواپیمایی فعال در ناوگان هوایی خود تنها از سه نوع هواپیما ایرباس A-320 ، بوئینگ MD  و بوئینگ737 استفاده می کند. ایرباس A-320دو کلاس پروازی دارد و در قسمت اکونومی ظرفیت 150 تا 175 مسافر و در کلاس پروازی بیزینس ظرفیت حدود150 مسافر را در هر پرواز دارد. بوئینگ ها تنها دارای کلاس پروازی اکونومی می باشند و به ترتیب هر کدام ظرفیت حمل 150 تا 174 نفر در بوئینگ MD  و 136 نفر در بوئینگ 737 را در هر پرواز دارد.

 

 

خرید بلیط هواپیمایی آتا

برای خرید بلیط هواپیما این ایرلاین نیز همانند تمامی ایرلاین ها تنها لازم است وارد سایت خود ایرلاین یا آژانس مسافرتی همچون طاهاگشت شده و با وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه پرواز های آتا، تمامی پرواز های این ایرلاین را در تاریخی که مشخص کردید مشاهده و بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

استرداد بلیط آتا

برای استرداد بلیط هواپیما آتا از زمان خرید بلیط تا سه ساعت قبل از انجام پرواز امکان پذیر است که مبلغ 20% از قیمت بلیط به عنوان جریمه کسر و مابقی به حساب مشتری برگردانده می شود. اگر در هنگام استرداد بلیط ود به مشکل خوردید دوباره اقدام به استرداد آن ننمایید و پس از یک ساعت دوباره وارد سایت و در قسمت بلیط های خریداری شده وضعیت بلیط مورد نظر را چک کنید، اگر هنوز استرداد نشده بود دوباره اقدام به ان نمایید. برای راهنمایی و حل مشکلات بلیط خود می توانید با شماره پشتیبانی شرکت هواپیمایی آتا ایر تماس بگیرید. 4855-021 و داخلی 2132 و 2135

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
مرغ پرورش بدهیم بهتر است یا بلدرچین ؟

 

 

مرغ پرورش بدهیم بهتر است یا بلدرچین ؟

خلاصه پرورش مرغ محلی 

سالن های صنعتی پرورش مرغ زیاد هستند و اگر بخواهید با این صنعت ها رقابت کنید، قطعا راه سختی را در پیش خواهید داشت. اما شما می توانید با تولید ارگانیک و کاملا طبیعی گوشت مرغ نسبت به آنها برتری خود را نشان دهید و محصولات خود را به خانواده های علاقه مند به مصرف گوشت و تخم طبیعی مرغ بفروشید. شرط لازم برای این کار داشتن یک مکان مناسب و دارای امکانات در روستا و یا حاشیه شهر است و بای خلاصه پرورش بلدرچین د از مواد غذایی طبیعی و علوفه و سبزیجات برای تغذیه مرغ ها استفاده کنید. چراندن مرغ ها در مراتع نیز در کاهش هزینه های شما تاثیر گذار خواهد بود.

 

خلاصه پرورش بلدرچین

بلدرچین در عرض 45 روز بالغ می شود و به وزنی حدود 250 گرم میرسد و آماده کشتار و بسته بندی می شود. بنابراین پرورش بلدرچین دوره بازگشت سرمایه شما را کاهش خواهد داد. مطمئن باشید که گوشت و تخم این پرنده نیز مشتریان خاص خود را خواهد داشت و یکی از مزایای خوب بلدرچین ها میزان تخم گذاری بالای آنها می باشد که همزمان با پرورش بلدرچین های گوشتی می توانید بلدرچین های تخمگذار را نیز پرورش دهید. برای شروع کار به یک سالن مناسب، قفس مکانیزه، تعدادی تخم نطفه دار تازه و دستگاه جوجه کشی احتیاج خواهید داشت.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : چهار شنبه 13 آذر 1398
با استفاده از کدینگ لغات 504 را یک روزه بخوانیم!

با استفاده از کدینگ لغات 504 را یک روزه بخوانیم!

این روزها یادگیری لغات زبان انگلیسی با استفاده از روشهای جدید رونق گرفته و زبان آموزان زیادی از روشهای نوین برای حفظ سریع لغات انگلیسی بهره میگیرند، با به کارگیری روش کدینگ که با نامهای مختلفی همچون کدگذاری لغات ، رمزگذاری ، رمزگردانی و کدبندی شنیده می شود.

در این مقاله قصد داریم مفیدترین روش برای یادگیری سریع کلمات 504 را ارائه دهیم.

همانطور که مستحضر هستید خیلی از منابع مختلفی این روزها لغات 504 را با روش کدینگ آموزش می دهند. شما با استفاده از این روش میتوانید کلمات 504 را سریعا فرا بگیرید.

 

کدینگ لغات504

مزایا و معایب روش کدینگ لغات برای حفظ 504 کلمه ضروری تافل

همانطور که میدانید هر روش مزایا و معایبی در خود دارد که ما به بیان آن می پردازیم:

مزایا :

1- حفظ سریع لغت در کمترین مدت زمان

2- ماندگاری بیشتر نسبت به سایر روشهای معمول

3- ارتباط برقرار کردن زبان آموز با استفاده از این روش

4- علاقه و اشتیاق بیشتر زبان اموز برای یادگیری

5- استفاده از طنز و روشهای مفرح برای این روش

 

معایب:

 

1- مهمترین عیب این روش ارتباط برقرار نکردن کاربر با استفاده از کدینگ

2- یاد نگرفتن کاربر به دلیل منطقی نبودن و طنز بودن تصویرسازی ارائه شده.

3-برای تمام لغات نمیتوان کدینگی ارائه کرد که کاربر به صورت دائمی آن را در ذهن خود بسپارد.

یادگیری تصویری لغات 504

نسخه ی کدینگ تصویری لغات 504 هم به مجموعه ما اضافه شده ، علاوه بر کدهای ارائه شده به صورت متنی جزوات کدبندی ما شامل تصاویر مرتبط با این روش نیز می باشد که میتوانید نمونه های این تصاویر را هم در قالب طنز مشاهده کنید:

 

 

 

پایان کابوس یادگیری لغات 504 با استفاده از کدینگ و تصویر سازی ذهنی

هر زبان آموز در سطح متوسط و مبتدی و حتی پیشرفته یک بار به سراغ کتاب 504 لغت رفته و کتاب اصلی این مجموعه قدرتمند را تهیه کرده ولی با مطالعه ی درس اول کتاب را بسته و دیگر به سمت کتاب نرفته! اگر شما هم جزو این دسته از زبان اموزان هستید حتما نگاهی به روش کدینگ بیندازید!

سو استفاده افراد مختلف از روش کدینگ!

این روزها سایت ها پر شده از اساتیدی که روش کدینگ را ارئه میدهند! بعضی از این اساتید دوره ها را با قیمتهای نامعقول مانند 1 میلیون تومان برای یک جزوه! و یا برگزاری همایش آموزش لغات 504 با هزینه های سنگین و یک سری دیگر هم با شعارهایی همچون یادگیری لغات 504 در 10 ساعت! اقدام به سو استفاده از این روش میکنند.

وقت آن رسیده ست که در ابتدا شما این روش را دقیق مطالعه کنید و سپس ارزش این روش را مورد بررسی قرار داده و در نهایت اقدام به انتخاب مدرس و خرید محصول او کنید!

 

پیشنهاد ما برای انتخاب مجموعه های کدینگ 504

از سال 90 تا کنون بنده حقیر با استفاده از این روش سعی کردم مسیر یادگیری را برای دسته ای از زبان آموزان آسان کنم که منتقدان و طرفدارنی هم بعد از چندین سال کار داشته ام. بنده به عنوان مدرس زبان انگلیسی با سابقه ی 12 ساله در تدریس روشهای مختلف آموزش برای استفاده از کدینگ پیشنهاد میکنم فقط آن دسته از زبان اموزانی که شرایط زیر را دارند از این روش استفاده کنند:

1 – آن دسته از افرادی که کنکورهای مختلف کاردانی و کارشناسی و آزمونهای مختلفی شامل آیلتس و تافل و جی آر ای... پیش رو دارند.

2- افرادی که با این روش ارتباط برقرار میکنند.

3- روحیه طنز داشته و با تصویرسازی ذهنی ارتباط مثبتی برقرار میکنند.

4- زمان زیادی برای یادگیری لغات ندارند.

خرید جزوه زبان

ویژگیهای 504 واژه ضروری تافل با نگارش مدرس حامد اسکندری

مجموعه ی طراحی شده شامل عکسهای گرافیکی برای یادگیری بیشتر و ماندگاری دائمی در ذهن زبان آموز ، فونتیک لغات برای متوجه شدن طرز تلفظ لغات، کمک گرفتن از لغات مترادف برای آسان سازی مسیر یادگیری و در نهایت قیمت مناسب و معقول با در نظر گرفتن شرایط بد اقتصادی می باشد. همیشه صرف هزینه زیاد برای یادگیری مطالب کار مناسبی نیست، پس سعی کنید تصمیم درست را برای انتخاب مجموعه با استاد مرتبط به عمل آورید.

نتیجه گیری

ما همیشه به کاربر پیشنهاد میکنیم اول نمونه مثالهای کدینگ را مشاهده کند در صورتی که این روش برایش جالب بود سپس اقدام به خرید مجموعه لغات 504 ما در قالب طنز کند. شما نیز میتوانید با بررسی مثالها و تصاویر مربوطه ی ارائه شده تصمیم بگیرید و سپس با بررسی معایب و مزایا اقدام به تهیه جزوه یا شرکت در همایشها کنید! ولی با توجه به حرفهای گفته شده به هیچ عنوان به دام اساتیدی که از این روش سو استفاده میکنند نیفتید!

تحقیق کنید تحقیق کنید و در نهایت باز هم تحقیق کنید!

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1398